Nekilnojamo turto skelbimai
Nr.1

Prisijungti

Baltijos šalių nekilnojamajam turtui netrūksta turtuolių dėmesio

Baltijos šalių nekilnojamajam turtui netrūksta turtuolių dėmesio
Prabangaus nekilnojamojo turto agentūrą Lietuvoje šį rudenį planuojantis atidaryti „Baltic Sotheby‘s International Realty“ savininkas Vestardas Rozenbergas sako, kad Baltijos šalys užsienio turtuolių dėmesio nestokoja. O artimiausiu metu iš mirties taško turėtų pajudėti ir prabangių objektų projektai.
 

– Žinome, kad Lietuvoje planuojate atidaryti agentūrą. Tai tiesa?

– Pagal savo strateginį planą jau seniai esame numatę dirbti visose Baltijos šalyse. 2010 metais atidarėme biurą Rygoje, kiek vėliau – Jūrmaloje, o po metų – Taline. Taigi dabar mūsų sąraše – Lietuva. Jau radome ir vietą biurui, ruošiamės atidarymui rudenį. Daugiau detalių kol kas nenorėčiau atskleisti.

– Ar pas mus pakanka prabangaus nekilnojamojo turto pardavimui?

– Mūsų ilgalaikis tikslas visose Baltijos šalyse yra žvelgti virš rinkos svyravimų, kurių šalys patiria nuo 2007-ųjų. Kadangi atstovaujame pasauliniam prekių ženklui, daugelis mūsų darbo susiję su tarptautine sinergija.

Taigi svarbiausia turėti atstovų Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje, nepaisant prabangaus nekilnojamojo turto rinkos pokyčių. Beje, šis segmentas yra gerokai atsparesnis sukrėtimams: iš patirties galiu pasakyti, kad jis traukiasi apie 15 proc. mažiau nei kiti. Dėl šios priežasties prabangus turtas turi pozityvių perspektyvų Lietuvoje. Pagrindinės vietos – Vilnius, Kaunas, tačiau žvalgomės ir į poilsines vietas, kurios galėtų būti patrauklios užsienio pirkėjams iš Rytų bei Vakarų Europos, posovietinių valstybių.

Jeigu lygintume Baltijos valstybių miestų dydžius ir vietas, kuriose jie įsikūrę, pirmoje vietoje būtų Ryga su 1 mln. gyventojų, taigi ir daugiau potencialių prabangaus nekilnojamojo turto pirkėjų. Antroje – Vilnius, tada Talinas, Kaunas. Pastaruosius metus naujų projektų plėtra buvo pasyvi visose valstybėse, tačiau artima ateitis parodys, kaip sugebame konkuruoti pritraukdami tiesioginių užsienio investicijų ir atnaujindami statybas.

– Lietuva, turbūt kaip ir kitos Baltijos šalys, nėra itin išreklamuota užsienyje. Kaip pritraukiate klientų?

– Baltijos šalys galbūt nėra visiems žinomos, tačiau mums labai padeda „Sotheby‘s“ tarptautinė sistema ir pasaulyje pripažintas prekių ženklas. Biurai skirtingose šalyse keičiasi informacija, sudaro nekilnojamojo turto objektų sąrašus, naudoja įvairius rinkodaros įrankius. Pasaulis mažėja ir mes negalime nuspėti, kur rasime potencialių klientų.

Tikslinė kiekvienos šių valstybių auditorija šiek tiek skiriasi dėl politinių, ekonominių ir geografinių priežasčių. Skiriasi ir šalių teisinė bei mokestinė aplinka, kuri veikia tiesiogines investicijas. Pavyzdžiui, Latvijoje neseniai priimti leidimo gyventi šalyje pakeitimai padėjo pritraukti daugiau užsienio investicijų, beje, daugiausia iš posovietinių valstybių.

Lietuvoje mes kalbame daugiausia apie investicijas sostinėje, taigi čia visuomet bus vietos pirkėjų, taip pat užsieniečių, besidominčių turto įsigijimu. Šios investicijos yra tvarios ir jų vertė bent jau nemažės. Kalbant apie poilsines vietoves, tokias kaip pajūris ar Druskininkai, jos taip pat domina tarptautinius pirkėjus.
 
 
Šaltinis: www.balsas.lt